Mens fitnesskæder, træningsklubber og yogacentre i Danmark fortsat ligger stille i skyggen af corona, og alle mine yogahold på anden uge er aflyst, blomstrer samarbejdet fint mellem den grafiske designer og yogalæreren i mig. 

Jeg har tidligere her på bloggen tegnet og delt både en solhilsen og stillinger til ro og afspænding. Måske jeg ikke er den eneste som indimellem også har brug for et ekstra skud energi (også mentalt) i en ny hverdag som for mange os kræver noget andet end end den plejer?

Derfor har jeg i denne uge tegnet 3 stillinger til glæde, energi og styrke og som kan tilføjes tidligere delte solhilsen.

Yoga 2x3 Energi

Anjaneyasana · Begge fødders tæer peger lige frem, forfoden på bagerste fod + bagerste knæ er i måtten. Løft brystet og stræk maven og ryggen længere.

Virabhadrasana II · Tag et langt skridt mellem fødderne – ydersiden af bagerste fod placeres parallelt m. bagkanten af yogamåtten, forreste fods tæer peger lige frem. Overkroppen holdes lodret (vend håndfladerne ned). 

High lunge · Samme som Anjaneyasana. Væsentligste forskel er, at bagerste knæ er løftet og benet (aktivt) rækker mod loftet.

Fælles for alle tre stillinger: Gentag med højre og venstre ben forrest – dvs lav stillingen to gange, fx ved at vende tilbage til Uttanasana. OG træk vejret, ræk ned gennem fødderne og løft op/ræk ud gennem toppen af hovedet og fingerspidserne.

Spørg endelig hvis du er i tvivl om noget 😉

☀️God fornøjelse! ⭐️

Share →