Kom i gang
3 enkle trin til en færdig bog. Benyt dem hver for sig eller det fulde forløb fra 1 til 3
Sådan gør du
Rådgivning
Hvor lang tid ta’r det at lave en bog – og hvad koster det? Det kommer an på mange forhold f.eks.:
- Hvilken type bog er det
- Hvor mange sider er manus
- Hvordan skal den udgives?
Jeg hjælper dig med at skabe overblik til at komme godt i gang.
Kontakt mig for en uforpligtende snak, hvor vi vender dine ønsker til bogen.
Hvis vi er enige, aftaler vi et uddybende møde. Her gennemgår vi flere detaljer omkring ønsker og spørgsmål til produktionen af bogen.
Et uddybende møde kan give dig mere afklaring og overblik i forhold til hvordan du griber produktionen af din bog an.
Mødet vil også give svar på om vi er det rette match til at fortsætte samarbejdet om at lave din bog. Det kan blive en god begyndelse, så du kommer godt i mål med din bog.
Kom godt fra start
Vi samler de visuelle ideer
En samling af de visuelle ideer, et moodboard, er et vigtigt fundament og arbejdsredskab – f.eks. også til markedsføring af din bog.
Det fungerer som en opslagstavle – en kollage – der viser retningen for designet.
Når vi laver dit moodboard har jeg brug for at høre dine ideer, ønsker til designet og hvad du allerede ved om indholdet til din bog. Ud fra det laver jeg et oplæg, hvor dine ideer bliver gjort visuelle og sat sammen.
I arbejdsprocessen med dit moodboard får vi overblik over hvilke ideer der fungerer og vælger dem der skal arbejdes videre med.
Dit moodboard leveres som en pdf du frit kan dele med alle samarbejdspartnere.
Med et moodboard får du det visuelle overblik der er fundamentet for en fælles forståelse for stemningen og stilen i designet – som f.eks. farver, fotos og illustrationer.
Derfor har du og alle i arbejdet omkring din bog mulighed for til enhver tid at kende den visuelle retning og bevare idemæssig konsekvens.
Kom helt i mål
Bogen bliver til
At lave en bog er et samarbejde, hvor du og jeg er i dialog fra start til slut.
I fællesskab får vi overblik og laver en plan.
For at gøre det enkelt og overskueligt har jeg på forhånd inddelt vores samarbejde i fire dele, som vi gennemgår før vi går i gang:
1. Aftalen og en produktionsplan med deadlines kommer på plads.
2. Designet skabes ud fra det vi ved om indholdet og ønskerne til den færdige bog.
3. Bogen bliver sat op i det format og den form som den skal udgives i.
4. Færdiggørelse og levering.
Hver del beskriver, hvilke aftaler og opgaver vi løser, og ikke mindst hvordan.
Du og jeg er gennem hele processen i dialog om form og indhold, frem til levering af bogen til tryk eller online-udgivelse.
Har du et projekt?
Kontakt mig
Hvis du har spørgsmål eller har brug for at vide mere, så udfyld skemaet her og send mig en besked.
Du kan også ringe eller sende mig en mail.
ReinschDesign
Karina Nørgaard Reinsch
Ring 3050 2624
Mail karina@reinschdesign.dk