Kom godt fra start – sådan samler vi de visuelle ideer
Med samling på de visuelle ideer, får du et vigtigt fundament og arbejdsredskab.
også til markedsføring af din bog
1. Vi samler idéerne
Alle ønsker er velkomne
Først aftaler vi et møde. Inden mødet samler du eksempler på det du synes om.
Det kan fx være fotos, illustrationer, postkort, skrifter, farver, kunst m.m. – og gerne andre bøger hvor du synes godt om designet f.eks. et flot omslag.
På mødet vender vi dine ideer og ønsker til designet og hvad du allerede ved om indholdet i din bog.
Det er vigtigt at alle ideer og ønsker kommer frem. Med alle ideer samlet har vi det bedst mulige materialer til at bygge fundamentet til den visuelle retning.
2. Vi skaber overblik
Den visuelle retning besluttes
Ud fra vores samlingen af ideer laver jeg et moodboard. I arbejdsprocessen med moodboardet danner jeg et overblik og vælger hvilke ideer der fungerer sammen.
Før det er færdigt kan der være op til to gennemgange, hvor vi justerer inden du godkender.
Justeringerne er ikke store ændringer, som ændrer på hvad vi har aftalt at arbejde videre ud fra ved vores første møde.
Det færdige moodboard er en kollage – en opslagstavle – der viser retningen for designet.
3. Dit moodboard er klar
Et unikt visuelt overblik
Når moodboardet er godkendt er det klar til brug med det samme. Som udgangspunkt leveres det som en pdf-fil i widescreen-format på en eller flere sider.
Med moodboardet har du et unikt visuelt overblik. Et fundament og en fælles forståelse for stemningen og stilen i designet.
Du kan frit dele det med alle samarbejdspartnere, så alle til enhver tid kender den visuelle retning og du kan derfor bevare både visuel og idemæssig konsekvens – f.eks. også til markedsføring og SoMe.
“Karina er eminent til, med hendes sikre stil, at levere et design som er enkelt, moderne, roligt og gennemtænkt. Hun er samtidig super struktureret og kan let styre store projekter fra start til slut.
Jeg er altid tryg ved at give Karina en opgave og altid lykkelig for resultatet.